torsdag 8 september 2011

Alvins nya rum

Men först det som sker just nu.
Alvins rum håller ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN på att ta form! Jag har spanat in en massa idéer på nätet, i tidningar och försökt att plocka några av dem så att de kan passa det tokiga rummet. Det är faktikst inte litet rum, men otroligt svårplanerat pga. av fönsterplacering och dörren. Det liksom minimerar möjligheter för att placera säng på någon annan vägg om man vill ha in en garderob.. men nu är det gjort. Planerna är satta sedan ett tag och jag håller på att pyssla för fullt!
Tapetern är fortfarande inte beställd..ej heller klarritad :/ MEN, det kommer. Vi valde allafall att börja skruva ihop möbler och inreda, så får vi bara flytta ut möblerna från väggen sen när det blir dags för fondväggen. För nu är vi ju äntligen klarmålade resten. Lister och foder äntligen inshoppade och ska förhoppningsvis upp i veckans som kommer. Garderoben färdigbyggd och inredd. Nu ska de bara införskaffas barngalgar!? Någon med tips var man kan shoppa sådana ??????
Det enda jag INTE har bestämt färdigt är gardiner och matta!? Hittar inget som talar till mig än :/ Blir väl något på IKEA till slut om jag inte hittar något snart..vill liksom bli klar med allt senast nästa vecka..orkar inte mera.
Jag håller på att fixa i ordning lite köksvrå just nu.. o de är MYCKET pyssel med det måste jag erkänna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar